כלים אימוניים

עמוד:

חצי כוס המלאה

קחו כוס ותמלאו אותה עד החצי, מה תקבלו?          

 

האופטימיסט:

רואה את חצייה המלא של הכוס, רואה הזדמנות בכל קושי

ראשי תיבות של חכם:

ח - חצי

כ - כוס

מ - מלאה

 

הפסימיסט:

רואה  את חצייה הריק של הכוס, רואה קושי בכל הזדמנות

 

קחו כוס קטנה בחצי מהקודמת ותשפכו את חצי הכוס המלאה, מה תקבלו?

כוס מלאה!

 

חשיבה חיובית היא דרך חיים

מאמן | אימון אישי | מאמן אישי | מאמן אישי בפתח תקווה | אימון אישי בפתח תקווה | קואצ'ר | קואצ'ר בפתח תקווה | כלים אימוניים | מודעות עצמית  | חצי הכוס המלאה | התמודדות עם פחד קהל | מעגל הדאגה ומעגל ההשפעה | מחלת השפעת | ששת הכובעים של דה בונו | הלווייתו של אני לא יכול | דחיינות | חשיבה חיובית

התמודדות עם פחד קהל

פחד קהל מורכב מהפחד מכישלון, ניתן לשכך זאת במידה משמעותית ע"י שימוש במודל אמונה.

 

אמונה עצמית:

כשאתה מודע לחוויה ומוכן להתמודד אתה, אתה מגלה שזה לא נורא כל כך. במבחן התוצאה, הביצוע של אנשים עם פחד קהל אינו פחות טוב מאחרים, כי חרדה לא קשורה ליכולת שלהם באמת לבצע

                          

מים:

שתיית מים משככת את אחד הסימפטומים הנפוצים ביותר: יובש בגרון.

באופן זה היא מסייעת לנו בדיבור, וחשוב יותר, שתיית מים גורמת לנו להרגיש שאנחנו עושים משהו אקטיבי כדי להצליח בנאום. האם לשתות משקאות אחרים?

תלוי בכם ואיך שאתם מכירים את עצמכם. השפעה אחת היא  אוניברסלית: אם שותים יותר מדי, והנאום ארוך מדי יצטבר לחץ בשלפוחית....

 

וודאות: 

• בוודאות הקהל יגיע ביום ההצגה

• בוודאות לא תפרוץ מלחמה ביום ההצגה

• בוודאות לא תפרוץ מגיפה ביום ההצגה

• בוודאות חייזרים לא ינחתו ביום ההצגה

• בוודאות המצגת תתקיים!

•אבל......

• בוודאות אין מי שמתאים ממכם להיות המציג

• בוודאות אין מי שמוכשר יותר ממכם להיות המציג

• בוודאות ההצגה היא שלכם – רק נותר לכם ליהנות!

 

נשימות:

קיימת תופעה הנקראת 'היפר-ונטילציה', שבמהלכה אנשים בלחץ מאיצים את הדופק וקצב הנשימה וכתוצאה מכך נלחצים עוד יותר. התופעה הזו היא בעלת אופי מעגלי, כאשר נשימה מהירה ודופק מהיר גורמים לתחושת לחץ, ולהפרשת אדרנלין. לפיכך, טכניקה אפקטיבית להפסקת התופעה היא לעצור, לקחת כמה נשימות עמוקות ולשחרר את האוויר באיטיות.

 

הליכה: 

  1. כלי אפקטיבי להתמודדות עם כל סוגי החרדות, כולל פחד קהל. עוזר 'לשרוף' את האדרנלין שהוא הורמון שמופרש בזמן חרדה. פעילות גופנית מתונה כמו הליכה צורכת את האדרנלין ומורידה את המתח והלחץ.

  2. הליכה מכניסה את הגוף לשגרה. ע"י צעידה אנחנו מפנים חלק מפעילות המוח לפעולה שאינה מחייבת קבלת החלטות וגורמת לנו להרגיש יותר בשליטה.

  3. פעילות גופנית מפרישה לדם חומרים הנקראים אנדו-מורפינים - חומרי ההרגעה הטבעיים של הגוף. אז איך להשתמש בטכניקה? כמה דקות לפני הנאום שלכם צאו לצעידה קצרה (במקום ממוזג, כדי שלא תחזרו מזיעים).

מאמן | אימון אישי | מאמן אישי | מאמן אישי בפתח תקווה | אימון אישי בפתח תקווה | קואצ'ר | קואצ'ר בפתח תקווה | כלים אימוניים | מודעות עצמית  | חצי הכוס המלאה | התמודדות עם פחד קהל | מעגל הדאגה ומעגל ההשפעה | מחלת השפעת | ששת הכובעים של דה בונו | הלווייתו של אני לא יכול | דחיינות | חשיבה חיובית

מעגל הדאגה ומעגל ההשפעה

העולם מתחלק לשניים:
 

מעגל הדאגה:

התחומים שאני רק יכול לדאוג לגבם ונטול יכולת אמיתית להשפיע עליהם (מזג אוויר).
 

מעגל ההשפעה:

התחומים שאני יכול (ואף צריך!) להשפיע עליהם וכך לשכך את רמת הדאגה (ציוד חורף, מעיל, מטרייה, מגפיים...).
 

המטרה שלנו היא תמיד להגדיל את מעגל ההשפעה ולהקטין את מעגל הדאגה, להלן מספר דוגמאות:

  1. יש לי חשש שיפטרו אותי (דאגה) - אתחיל לחפש עבודה (השפעה).

  2. אני תמיד תופס את הרכבת על הקשקש (דאגה) - אקום רק 5 דקות  לפני השעה הרגילה (השפעה)

  3. יש לי חשש שהגלגל הרזרבי לא תקין בזמן פנצ'ר ברכב (דאגה) - בכל פעם שאני ממלא אוויר בגלגלים אני לא שוכח את הגלגל החמישי (השפעה)

 

העולם שמסביבנו מלא בדאגות, אנחנו חוששים על הילדים, על ההורים, על הבני זוג, על המדינה ולפעמים גם קצת על עצמנו...

כל אחד מכם צריך לשאול את עצמו: כיצד אני מגדיל את מעגל ההשפעה שלי?
אלו הנחות עבודה שהתרגלתי אליהם אני שם בצד, מהם החסמים שלי? אלו הרגלים רעים פיתחתי?

מחלת השפעת

בכל נושא בחיים אנו נוטים לחפש תירוצים ולהתפשר בעיקר על חשבונינו.

במילים אחרות אנו סובלים ממחלת השפעת.

ש - שוב

פ - פעם

ע - עכשיו

ת - תירוצים

 

הרבה פעמים אנחנו מחפשים תירוצים למה לא ניתן לבצע את המשימה במקום למצוא את הסיבות של למה כן ולהחלים מהשפעת! רפואה שלמה!

מאמן | אימון אישי | מאמן אישי | מאמן אישי בפתח תקווה | אימון אישי בפתח תקווה | קואצ'ר | קואצ'ר בפתח תקווה | כלים אימוניים | מודעות עצמית  | חצי הכוס המלאה | התמודדות עם פחד קהל | מעגל הדאגה ומעגל ההשפעה | מחלת השפעת | ששת הכובעים של דה בונו | הלווייתו של אני לא יכול | דחיינות | חשיבה חיובית

מודל 1 / 10 / 100

1      = בעיה פשוטה שעלות פתרונה שווה 1 (שקל אחד, שבוע תיקון וכו..)

10    = בעיה בינונית שעלות פתרונה שווה 10 (10 שקלים , 10 שבועות תיקון וכו..)

100  = בעיה מורכבת שעלות פתרונה שווה 100 (100 שקלים , 100 שבועות תיקון וכו..)

 

בבית עם הילדים, עם הבן \ בת זוג \ בעבודה \ עם החברים תפתרו את הבעיה כל עוד היא קטנה אחרת המחיר שתשלמו יהיה גבוה עשרות מונים. 

אז איפה אתם רוצים להיות?

מאמן | אימון אישי | מאמן אישי | מאמן אישי בפתח תקווה | אימון אישי בפתח תקווה | קואצ'ר | קואצ'ר בפתח תקווה | כלים אימוניים | מודעות עצמית  | חצי הכוס המלאה | התמודדות עם פחד קהל | מעגל הדאגה ומעגל ההשפעה | מחלת השפעת | ששת הכובעים של דה בונו | הלווייתו של אני לא יכול | דחיינות | חשיבה חיובית

(5 Why's) למה * 5

אנחנו נתקלים בבעיות בחיי היום יום, לעיתים יש נטייה להתבלבל בין סימפטום (סימן אשר מצביע על הבעיה) לבין סיבת השורש (Root Cause).

אני רוצה להציג בפניכם כלי פשוט לאיתור סיבת השורש בשם  Why's 5.

ברגע שאנחנו נתקלים בבעיה אנחנו שואלים 5 פעמים: למה? למה? למה? למה? למה? 

לדוגמא: הסימפטום הוא שהאוטו לא מניע

1. למה - המצבר תקול.

2. למה - האלטרנטור לא מתפקד

3. למה - חגורת האלטרנטור נקרעה

4. למה - חגורת האלטרנטור חרגה מהזמן המותר לשימוש ע"י היצרן

5. למה - הרכב לא תוחזק כהלכה עקב רשלנות של הנהג.

 

דוגמא פשוטה איך ניתן למצוא בקלות את סיבת השורש.

מאמן | אימון אישי | מאמן אישי | מאמן אישי בפתח תקווה | אימון אישי בפתח תקווה | קואצ'ר | קואצ'ר בפתח תקווה | כלים אימוניים | מודעות עצמית  | חצי הכוס המלאה | התמודדות עם פחד קהל | מעגל הדאגה ומעגל ההשפעה | מחלת השפעת | ששת הכובעים של דה בונו | הלווייתו של אני לא יכול | דחיינות | חשיבה חיובית

ששת הכובעים של דה בונו

 כלי שימושי בקבלת החלטות, המטרה היא לפשט את תהליך החשיבה, כך שהאדם החושב יוכל להשתמש ברגע נתון בגוון אחד של חשיבה - במקום להפעיל את כל סוגי החשיבה בו זמנית. הקושי העיקרי הטמון בתהליך החשיבה הוא הבלבול - אנחנו מנסים לעשות דברים רבים מדי בבת אחת: רגשות, מידע, היגיון, תקווה ויצירתיות הפועלים בתוכנו בו זמנית. חבישת כובע מסוים מגדירה חשיבה מסוג מסוים ומארגנת לנו את החשיבה. ששת כובעי החשיבה מאפשרים לנו לשלוט בחשיבה שלנו כמו מנצח בתזמורת.

 

כובע כחול - רוגע ושליטה. לחשוב על החשיבה. חובש הכובע הכחול מארגן את תהליך החשיבה, מגדיר את הנושא, מנסח את השאלות. אוכף המשמעת ואחראי לסיכום הדברים. הכובע הכחול עונה על השאלות (לצורך ניתוח מצב ותכנון): מה המטרה? למה הגענו? היכן אנו עומדים? מה תוכנית החשיבה מכאן ואילך? מה הצעד הבא? וגם לצורך סיכום ורפלקציה: מה אפיין את החשיבה שלנו? האם הייתה יעילה? מה היו ההצלחות בחשיבה? מה היו הקשיים? איך נמנע אותם? הכובע הכחול מתפקד כ"נווט החשיבה" של הקבוצה: הוא מתבונן, מברר, ממקד, מגדיר מטרה, מנסח שאלות, מזהה סטייה ממסלול החשיבה, עורך סיכומי ביניים וסיכומים סופיים.

 

כובע לבן - עובדות, נתונים ומידע. לקבלת החלטה שקולה. הכובע הלבן עונה על השאלות: איזה מידע יש בידינו? איזה מידע דרוש לנו ואין לנו? איך משיגים את המידע הזה? אנו זקוקים לצבע זה לצורך מתן מענה לשאלה, בחירת ההסבר הנכון, הערכת רעיון, פתרון לבעיה, קבלת החלטה וכדומה...

 

כובע אדום - רגשות, תחושות כולל שנאה ופחד. הכובע האדום עונה על השאלות: מה אני מרגיש בקשר לעניין כרגע? מהי "תחושת הבטן" שלי? מה האינטואיציה שלי?

 

כובע שחור (תפקיד פרקליט השטן) - שיפוט שלילי, מדוע לא יצליח, חשיבה בקורתית. הכובע השחור עונה על השאלות: האם זה נכון? האם זה יצליח? האם זה מתאים? מהן הסכנות, הקשיים והבעיות שיש לקחת בחשבון? משתמשים בו כשרוצים לבטל רעיון, לנמק מדוע לא כדאי לקבל הצעה מסוימת או לשכנע לבטל תוכנית מסוימת.

 

כובע צהוב (אור השמש - למה כן!!!!) - גישה חיובית ואופטימית, הזדמנויות. חשיבה חיובית ניסיון להראות החיוב. חיפוש היתרונות. חיפוש הזדמנויות. הכובע הצהוב עונה על השאלות: מה היתרונות שיש? מה התועלת שתצמח מזה? מדוע זה יצליח? כל רעיון יצירתי משתמש בכובע צהוב. החשיבה החיובית איננה טבעית כמו חשיבת הכובע השחור ודורשת לעתים מאמץ מכוון.

 

כובע ירוק - יצירתיות וצמיחת חשיבה יצירתית, חיפוש חלופות. ניסיון להתקדם אל מעבר לידע הקיים. הכובע הירוק עונה על השאלות: מה עוד? (רעיון, היבט, הסבר, פתרון, מסקנה) אילו אלטרנטיבות אפשר להציע? האם קיימים כיווני חשיבה שלא העלינו? הכובע הירוק שימושי ביותר כאשר מחפשים פתרון לבעיה מעבר לפתרונות הקיימים, כשהדיון נתקע, כשצריך פרובוקציה כדי לקדם את הדיון הלאה. אז איזה כובע אתם חובשים בתהליך קבלת ההחלטות שלכם?

מאמן | אימון אישי | מאמן אישי | מאמן אישי בפתח תקווה | אימון אישי בפתח תקווה | קואצ'ר | קואצ'ר בפתח תקווה | כלים אימוניים | מודעות עצמית  | חצי הכוס המלאה | התמודדות עם פחד קהל | מעגל הדאגה ומעגל ההשפעה | מחלת השפעת | ששת הכובעים של דה בונו | הלווייתו של אני לא יכול | דחיינות | חשיבה חיובית

הלווייתו של - אני לא יכול

כיתתה של דונה נראתה כמו כיתות אחרות. התלמידים ישבו בחמישה טורים שבכל אחד מהם שישה שולחנות. שולחנה של המורה עמד בחזית. על לוח המודעות תלו עבודות של תלמידים. זו נראתה כיתה רגילה בתכלית אבל משהו שונה לחלוטין היה באותו יום בו נכנסתי אליה בראשונה. תחושה של התרגשות.

דונה הייתה מורה בעיר קטנה במישיגן, שעמדה שנתיים לפני פרישתה. נוסף להיותה מורה היא התנדבה להשתתף בפרויקט ארצי שארגנתי. הלימודים התמקדו בנושאים באמנות שיגרמו לתלמידים להרגיש טוב יותר לגבי עצמם ולקחת אחריות בחייהם. דונה היתה צריכה להשתתף בשיעורים ולהעביר בכתתה את הנלמד בפרויקט. תפקידי היה לבקר בכיתתה ולעודד את העברת החומר.

התיישבתי בכסא ריק בסוף החדר והבטתי בנעשה. כל התלמידים קיבלו משימה: לכתוב על נייר את המחשבות והרעיונות שלהם.

תלמידה בת עשר שישבה בסמוך אלי מילאה את הדף שלה במשפטי "אני לא יכולה": "אני לא יכולה לשחק כדורגל", "אני לא יודעת לחלק מספרים ארוכים", "אני לא יכולה לגרום לדבי לחבב אותי". הדף שלה היה כבר מלא למחצה והיא לא הראתה סימני ויתור. היא המשיכה לעבוד בנחישות.

הסתובבתי בכיתה והבטתי בדפים של התלמידים האחרים. כולם תיארו כל מיני דברים שהם אינם מסוגלים לעשות: "אני לא יכול לעשות עשר שכיבות שמיכה", "אני לא מגיע מעבר לגדר השמאלית במגרש", "אני לא יכול לאכול רק עוגייה אחת".

הפעילות סקרנה אותי ולכן החלטתי לבדוק עם המורה מה קורה. כאשר הגעתי אליה, הבחנתי שגם שהיא הייתה עסוקה בכתיבה. חשתי שמוטב לא להפריע. "אני לא מצליחה להביא את אמו של ג'והן לאסיפת ההורים", "אני לא מצליחה לשכנע את בתי למלא דלק במכונית", "אני לא מצליחה ללמד את אלן להשתמש במילים במקום באגרופים"…

בעודי מנסה להבין מדוע המורה והתלמידים עוסקים בכתיבת מחשבות שליליות, חזרתי לכסאי והמשכתי להתבונן. במשך עשר דקות נוספות המשיכו כולם לעבוד. רובם מילאו את הדפים שלהם, אחרים לקחו דף נוסף.

"סיימו את הדבר שאתם כותבים כרגע ואל תתחילו חדש" – אותתה המורה על סיום הפעילות.

התלמידים התבקשו לקפל את הדפים ולהביא אותם אל שולחן המורה. הם הניחו את הדפים בתוך קופסת נעליים ריקה. כאשר כל הדפים הונחו בקופסה, הניחה המורה את המכסה במקומו, לקחה את הקופסה ויצאה אל המסדרון. התלמידים הלכו בעקבותיה ואני הלכתי עימם.

במסדרון נעצרו כולם. דונה נכנסה לחדרו של שרת – ביה"ס ויצאה משם עם מעדר. עם המעדר ביד אחת, הקופסה בידה השנייה, צעדו דונה ושיירת התלמידים בעקבותיה אל הפינה המרוחקת ביותר בחצר המשחקים של בית הספר. היא החלה לחפור.

הם עמדו לקבור את ה – "אני לא יכול" שלהם! החפירה ארכה כעשר דקות, משום שכל התלמידים רצו להשתתף בה. כאשר הבור היה עמוק למדי הקופסה הונחה בתחתית הבור וכוסתה חזרה באדמה. שלושים בני עשר עמדו מסביב ל"קבר" הטרי. לכל אחד מהם היה לפחות דף אחד של "אני לא יכול" באותה קופסה וכך גם למורה.

בשלב זה הודיעה דונה: "ילדים וילדות, אנא החזיקו ידיים והרכינו ראש". הם יצרו מעגל מסביב לבור והחזיקו ידיים. דונה נשאה נאום: "חברים! נאספנו כאן היום לזכרו של "אני לא יכול". בעודו עימנו על פני האדמה, הוא נגע לחיי כולנו, למי יותר ולמי פחות. שמו הוזכר בכל בניין ציבורי, בבתי ספר, בעיריות, וכן, אפילו בבית הלבן. הועדנו ל"אני לא יכול" מצבה שעליה חרוט שמו. אחיו ואחיותיו ישרדו עימנו. "אני יכול", "אני אעשה", ו"אני מסוגל לכך". הם ידועים פחות מקרובם המפורסם ובהחלט לא חזקים כמוהו. אולי יום אחד, בעזרתכם, הם יהפכו חזקים יותר בעולמנו. נוח בשלום על משכבך 'אני לא יכול" וכולנו נמשיך לחיות את חיינו מנקודה זו גם בהעדרו. אמן".

כאשר האזנתי להספד הבנתי שתלמידים אלה לא ישכחו לעולם את היום הזה. הפעילות הזו הייתה סמלית, מטאפורה לחיים. זו הייתה חוויה שתדבק בהכרתם ובתת – הכרתם לעולם. כתיבת "אני לא יכול", קבורת הדפים ושמיעת ההספד היו מאמץ כביר מצידה של המורה.

הטקס עדיין לא הסתיים. בסופו של ההספד הם נכנסו חזרה לכיתה, וערכו חגיגה עם כיבוד. כחלק מן החגיגה הכינה דונה מצבה גדולה מקרטון. היא כתבה עליה: "נוח בשלום על משכבך – 'אני לא יכול"  והוסיפה את התאריך בתחתית.

המצבה נתלתה בכיתתה של דונה עד לסופה של אותה שנה. בהזדמנויות הבודדות שאחד התלמידים שכח ואמר "אני לא יכול" דונה הצביעה על המצבה מנייר והזכירה לו ש"אני לא יכול" כבר מת.

לא הייתי אחד מתלמידיה של דונה. היא הייתה תלמידתי. ובכל זאת, באותו יום למדתי שיעור מאלף מפיה.

עתה, שנים לאחר מכן, בכל פעם שאני שומע את המשפט "אני לא יכול" אני רואה בעיני רוחי את אותה לוויה בלתי נשכחת בכיתה. כמו אותם תלמידים אני זוכר ש"אני לא יכול" כבר מת.  

מאמן | אימון אישי | מאמן אישי | מאמן אישי בפתח תקווה | אימון אישי בפתח תקווה | קואצ'ר | קואצ'ר בפתח תקווה | כלים אימוניים | מודעות עצמית  | חצי הכוס המלאה | התמודדות עם פחד קהל | מעגל הדאגה ומעגל ההשפעה | מחלת השפעת | ששת הכובעים של דה בונו | הלווייתו של אני לא יכול | דחיינות | חשיבה חיובית

דחיינות

"אוף לא בא לי"אין לי זמן לזה""איו לי כוח לזה""אני לא מסוגל""אני לא יכול....".

במקום להתמודד עם האתגר אנו נוטים פשוט לדחות אותו  לתופעה הזאת קוראים - דחיינות!

 

ישנם מספר סיבות לדחיינות:

1. חסם המושלמות (פרפקציוניזם) - "אם זה לא מושלם אני לא עושה את זה".

2. חוסר בערך אמיתי של המשימה - זה באמת לא כ"כ חשוב לי עכשיו".

3. חוסר במודעות עצמית (הערכת יתר למשימה) - "זו לא משימה קטנה, זה מגה פרויקט".

4. חסם המסוגלות (יכולת) - "אני לא כ"כ בטוח אם אני מסוגל או לא".

 

התוצאות של הדחיינות יכולות להביא להרגשת כישלון והערכה עצמית נמוכה.ביחד עם שינוי תפיסתי והקניית תהליכי עבודה נכונים והרגלים טובים ניתן לעמעם את תופעת הדחיינות ולהגדיל את מעגל ההשפעה!היכולת להשפיע נמצאת בידיים שלכם,אז בואו להגדיל את מעגל ההשפעה שלכם, היום!

מאמן | אימון אישי | מאמן אישי | מאמן אישי בפתח תקווה | אימון אישי בפתח תקווה | קואצ'ר | קואצ'ר בפתח תקווה | כלים אימוניים | מודעות עצמית  | חצי הכוס המלאה | התמודדות עם פחד קהל | מעגל הדאגה ומעגל ההשפעה | מחלת השפעת | ששת הכובעים של דה בונו | הלווייתו של אני לא יכול | דחיינות | חשיבה חיובית

?איך לתת הערכת זמנים באופן פשוט

"מתי אתה כבר חוזר הביתה?"

שאלה פשוטה עם הרבה מאוד תשובות אפשריות.....מה עושים?
אז בואו נוריד את קצב דפיקות הלב ואגלי הזיעה בכל פעם שאנחנו נשאלים שאלות שכאלה, ברצוני לשתף את מודל OMP שבו היישום הוא פשוט מאוד.
ברגע ששואלים אותנו לדוגמא מתיי אנחנו חוזרים הביתה מנסיעה ישנם שלוש אפשרויות:

  1. זמן אופטימי (Optimistic): המזל משחק לצדינו, כל הרמזורים ירוקים, אנשים התבלבלו וחשבו שהיום יום כיפור ונוסעים עם אופניים, גלגל"צ משמיע רק מוזיקה טובה 

  2. זמן פסימי (Pessimistic): המזל משחק לרעתנו, כל הרמזורים אדומים, מע"צ החליטו לעשות עבודות בכביש, כל עם ישראל החליט לנסוע דווקא עכשיו, יש הפגנה וחסימת כביש 

  3. זמן ממוצע (Most Likely): זה מה שקורה בדרך כלל... הפקקים הרגילים.

 

:כדי להגיע לזמן האמיתי בו תגיעו הבייתה תשתמשו בנוסחה הבאה
(זמן אופטימי + זמן ממוצע כפול 4 + זמן פסימי) / 6 = התוצאה שבה תגיעו הביתה בזמן שהתחייבתם)
דוגמא פשוטה איך ניתן להגדיל את מעגל ההשפעה

מאמן | אימון אישי | מאמן אישי | מאמן אישי בפתח תקווה | אימון אישי בפתח תקווה | קואצ'ר | קואצ'ר בפתח תקווה | כלים אימוניים | מודעות עצמית  | חצי הכוס המלאה | התמודדות עם פחד קהל | מעגל הדאגה ומעגל ההשפעה | מחלת השפעת | ששת הכובעים של דה בונו | הלווייתו של אני לא יכול | דחיינות | חשיבה חיובית

מודל דחוף חשוב

המשימות שלנו מתחלקות למשימות דחופות וחשובות.

דחוף -  תובעני ומוגדר בזמן, מחייב תגובה מהירה, עתיר אדרנלין, יש משבר!

חשוב - אנמי, חסר דחף לפעולה, אם נדחה לא קרה כלום, בעל השפעה וערך רב, מחייב פעולה יזומה מצידנו.

 

ניתן לחלק את המשימות שלנו לארבע קטגוריות:

1. דחוף וחשוב (החלון לביצוע מיידי)

2. דחוף ולא חשוב (החלון הגזלן)

3. לא דחוף ולא חשוב (החלון הדחוי)

4. לא דחוף ולא חשוב (חלון החלומות)

 

דחייה של המשימות פעם אחר פעם (ראה דחיינות) תוביל לפיצוץ אוכלוסין בחלון הדחוי ואז יכולים לקרות שני דברים:

1. המשימה הדחויה תיהפך לדחופה

2. המשימה הדחויה תיכנס לחלון החלומות ואז נשכח ממנה...

מאמן | אימון אישי | מאמן אישי | מאמן אישי בפתח תקווה | אימון אישי בפתח תקווה | קואצ'ר | קואצ'ר בפתח תקווה | כלים אימוניים | מודעות עצמית  | חצי הכוס המלאה | התמודדות עם פחד קהל | מעגל הדאגה ומעגל ההשפעה | מחלת השפעת | ששת הכובעים של דה בונו | הלווייתו של אני לא יכול | דחיינות | חשיבה חיובית

תקשורת בינאישית

סיטואציה מהחיים שכולנו נתקלים בה ביומיום... 
האיש לא יודע שיש נחש שעומד להכיש את האישה.
האישה לא יודעת שעל האיש יש אבן שלוחצת עליו.

 

האישה חושבת:

"אני עומדת ליפול, ואני לא יכולה להתאמץ ולנסות לזוז או לטפס כי הנחש עומד להכיש אותי, למה האיש לא יכול לעשות קצת יותר מאמץ ולמשוך אותי.?!!!"

 

האיש חושב:

"אני מחוץ מתחת לאבן וחש כל כך הרבה כאב אבל אני עדין מושך אותך כמה שאני יכול, למה שלא תנסי להתאמץ ולטפס קצת יותר?!!!"

 

המסר הוא: 
אתה לא יכול לראות את הלחץ שהצד השני נמצא תחתיו, והצד השני לא יכול לראות את הכאב שאתה נמצא בו.זה החיים, לא משנה אם זה עם אנשים בעבודה, משפחה, רגשות, או חברים.
אתה צריך לנסות להבין אחד את השני, ללמוד לחשוב אחרת, לחשוב אחד על השני, לתקשר טוב יותר.

מאמן | אימון אישי | מאמן אישי | מאמן אישי בפתח תקווה | אימון אישי בפתח תקווה | קואצ'ר | קואצ'ר בפתח תקווה | כלים אימוניים | מודעות עצמית  | חצי הכוס המלאה | התמודדות עם פחד קהל | מעגל הדאגה ומעגל ההשפעה | מחלת השפעת | ששת הכובעים של דה בונו | הלווייתו של אני לא יכול | דחיינות | חשיבה חיובית

חשיבה חיובית

חשיבה חיובית כדרך חיים!!!

"בכדי לייצר תוצאות חיוביות - אנו חייבים לאמץ גישה חיובית" (הדלאי להמה)
 

מאמן | אימון אישי | מאמן אישי | מאמן אישי בפתח תקווה | אימון אישי בפתח תקווה | קואצ'ר | קואצ'ר בפתח תקווה | כלים אימוניים | מודעות עצמית  | חצי הכוס המלאה | התמודדות עם פחד קהל | מעגל הדאגה ומעגל ההשפעה | מחלת השפעת | ששת הכובעים של דה בונו | הלווייתו של אני לא יכול | דחיינות | חשיבה חיובית

עמוד:

  • Wix Facebook page
  • Instagram Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Blogger Social Icon
  • Pinterest